Hoppa över menyflikskommandon
Hoppa till huvudinnehåll
Start Äldre Kunskapsstöd Målgruppsanpassade sammanfattningar Vårdnära service – styrning och uppföljning

Vårdnära service – styrning och uppföljning

Vårdnära service – styrning och uppföljning kan användas som stöd för diskussion och fortsatt utvecklingsarbete om vårdnära service. Kunskapsstödet är utgivet av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

Omslagsbild till Vårdnära service – styrning och uppföljning

​Vårdnära service – styrning och uppföljning kan användas som stöd för diskussion och fortsatt utvecklingsarbete, där ambitionen är att belysa olika områden som är relevanta för att lyckas med styrning och uppföljning av vårdnära service-koncept.

Intresset för vårdnära service har ökat betydligt under senare år. En av de viktigaste drivkrafterna bakom utvecklingen är att man vill frigöra tid till vården genom att servicepersonal utför den vårdnära servicen och samtidigt även bidra till att förbättra kvaliteten i det utförda arbetet.

Kunskapsstödet är tänkt som en idéskrift. Målgruppen är servicedirektörer, VNS-utvecklare, vårdens verksamhetsutvecklare, controllers med flera.

Vårdnära service – styrning och uppföljning är utgiven av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

Vårdnära service – styrning och uppföljning på SKL:s webbplats

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
 

 Teman

 
 

 Hälsoproblem